سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی شیوه های بهسازی گوهرها

 

معرفی شیوه های بهسازی گوهرها

Tinting (تیره کردن): برای افزایش و یا تغییر انگشتر عقیق سنگ ها، سطح خارجی آنان با عنصرها رنگی همانند رنگ های بسیار واضح و یا سلفون های رنگی پوشیده می شوند. اینگونه بهسازی در سنگ ها از استقامت پایینی برخوردار بوده و به مرور دوره از بین می مراحل.

در این تصویر شیشه یک پنجره به وسیله سلفون تغییر رنگ (Tinting) داده شده‌است. در بهسازی در گوهر ها هم چنین فرآیند مشابهی رخ می‌گیرد.

 

Painting (رنگ زدن): این طرز بهسازی، نوعی پوشش سطحی با مواد واضح و یا رنگی میباشد که برای تغییر رنگ، افزایش جلا و جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی به داخل سنگ های Porous (گوهر هایی که همانند اسفنج امکان جذب دارا هستند )به کار گیری می شود.

 

بهسازی به طریق Dyeing (نفوذ رنگ به داخل سنگ): این طریق بهسازی از عصر های قبل به مراد تغییر رنگ با نفوذ رنگ های طبیعی و یا شیمیایی به داخل سنگ های Porous همانند عقیق و یشم به کارگیری می شده‌است.

 

طرز بهسازی Oilling (نفوذ روغن به باطن سنگ): این نحوه بهسازی برای سنگ هایی به کارگیری می شود که دارای شکاف های سطحی بوده و این شکاف ها به باطن سنگ امتداد یافته اند. ورود روغن بی رنگ به داخل این سوراخ ها، منجر محو شدن آن‌ها و در نتیجه ارتقا شفافیت آنان می شود ( این دسته بهسازی همیشگی نبوده و در اثر گرما، شستشوی سنگ و ... می تواند از بین برود). از مثال گوهری که اکثر وقت ها این طریق بهسازی بر روی آن انجام می گیرد می اقتدار به زمرد (Emerald) اشاره کرد.