سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ عقیق


سنگ عقیق چه است؟
بوسیله رئیس وب سایت سنگ ها, عقیق, کتابخانه استاندارد, انگشتر, رکاب, سنگ, سنگ عقیق, عقیق, عقیق پرتقالی, عقیق زیتونی, عقیق سرخ, عقیق سپید, عقیق یمن, عقیق یمنی, فدیوم, نقره, نقره سازان سوای نگرش
عقیق یک کدام از کانی های طبیعی میباشد که در خانواده کوارتز جای دارد. در حالتی که آن را با الماس بسنجیم رنج آن 7 هست. همین جا می قدرت اذعان کرد که در قبلی عقیق های تصنعی و مصنوعی ،از مقاومت و مشقت کمتری برخوردار بوده اند که حتی با مالیدن آن روی فرش یا این که موکت روی آن خش می به زمین خورد.

سنگ عقیق در نقاط متفاوت جهان مثل:جمهوری اسلامی ایران،عراق،آلاسکا،برزیل،آرژانتین و چین استخراج میشود.البته شایسته ترین و مرغوب ترین نوع عقیق از معادن صنعاء در یمن استخراج می‌شود که سنگ بسیار برجسته،دارای انسجام و سوای تخلخل میباشد،با رنگ قرمز‌رنگ مایل به قهوه ای که پرطرفدار ترین رنگ عقیق میباشد.

طیف رنگ های سنگ عقیق
طیف رنگ عقیق بسیار پهناور میباشد.از سپید یخی استارت گردیده رو به سیاه ختم میگردد،میان سپید تا سیاه بی غایت رنگ وجود دارااست که همگی آن رنگ ها طبیعی می باشند که می شود به رنگ های ذیل اشاره کرد:

عقیق نباتی یا این که یخی
عقیق کبود
عقیق زرد رنگ
عقیق نارنجی رنگ یا این که پرتقالی
عقیق سبز یا این که زیتونی
عقیق قهوه ای
عقیق قرمز‌رنگ
عقیق آلبالویی
عقیق سیاه
هرمورد از عقیق های روایت شده خویش مشتمل بر دسته ای از رنگ ها می‌شود که از نادر رنگ آغاز گردیده و به پررنگ ختم میشود.معمولاً آنچه در مورد کل جواهرات گزینه تحلیل و کارشناسی قرار میگیرد در خصوص عقیق هم درستی می کند که معمولاً دربرگیرنده:رنگ(پُر رنگی و نادر رنگی)،طهارت،شفافیت و تراش میشود.

هرچه که یک قطعه جواهر دارنده تراش خوب و بدون نقص،پررنگ ،روشن و تمیز فارغ از تخلخل باشد از بها بیشتری شامل است.

بارها و توشه ها پرسش شده‌است که:
انگشتر عقیق اصل و اصیل را چه‌گونه تشخیص دهیم؟
در قبل تشخیص سنگ اصل بسیار راحت بود،زیرا کیفیت سنگ های تصنعی بسیار ذیل بودو به راحتی قابل تشخیص بودند.این گزینه صرفا در خصوص عقیق وجود ندارد.در بقیه جواهرات هم به این سیرتکامل بوده میباشد. اما امروزه با پیشرفت در‌این موضوع علمی،کارشناس های این حرفه از دانش، توانسته اند جواهراتی را ساخت نمایند که در لحاظ نخستین اصلا نمی قدرت میان اصل و تصنعی و مصنوعی آن تفاوتی را شم کرد.برای مثالًدر مسئله ساخت‌و‌ساز الماس تصنعی و مصنوعی به جایی رسیده اند که توانسته اند الماس تصنعی را ساخت و ساز نمایند که وزن حجمی آن،شفافیت و تلألو آن با الماس حقیقی هیچ فرقی ندارد. در امر ساخت زمرد، یاقوت،فیروزه و همینطور عقیق نیز به این شکل میباشد.

لذا این طور میباشد که بخش اعظمی از اساتید که به طور تجربی مبادرت به کارشناسی سنگ ها و جواهرات می کردند،امروزه پاره ای در گیر اختلال گردیده اند و دیگر نمی قدرت با یقیق بی نقص به حیث آن‌ها استناد کرد. در همین راستا آزمایشگاه های بسیار مجهزی تأسیس گردیده که اشخاص کارشناس با به کارگیری از دستگاه های بسیار ماهر و ظریف، میکروسکوپ های اختصاصی،پروژکتورهای بسیار ظریف که با تابانیدن نورهای ویژه روی سنگ ها با اندازه گیری ترازو جذب فروغ و خروجی نوروفروغ از درون سنگ مبادرت به کارشناسی سنگ ها می نمایند تا بتوانند به صورت ظریف اصالت آن را تأیید نمایند. کارشناسی این مرکزها یک امتیاز هم داراست و آن این میباشد که فرایند کارشناسی را تثبیت کرده و با مهر و امضای دارای اعتبار برای آن سنگ دفترچه شناسایی یا این که شناسنامه صادر می نماید که فعالیت نیکو و مفیدی میباشد.

در قبلی اهل رشته با انجام شغل های خاصی مثل کشیدن خنجر روی عقیق،مالیدن عقیق روی پشم و ساخت و ساز شرایط مغناطیسی در سنگ که موجب جذب خاکستر،موی و شیت خواهد شد و… از این دست اعمال در مقایسه با آزمایشگاه های مجهز امروزه یه خرده مشابه شوخی شده‌است.

بعداز انتخاب اصالت سنگ که مهم‌ترین قضیه در زمینه ی عقیق میباشد،قابل ذکر میباشد که شایسته ترین و مرغوب ترین رنگ عقیق،عقیق قرمز‌رنگ میباشد،آنچه اصالتاً در کارها معنوی و استحباب پیشنهاد گردیده عقیق قرمز‌رنگ میباشد. ازنظر زیباشناسی هم عقیق قرمز رنگ بسیار خوشگل خیس از دیگر رنگ های عقیق می‌باشد. معمولاً اساتیدحکاک، که روی سنگ  عباراتی از قرآن،اسامی ائمه،روایات،ذکرها و دعاها را روی سنگ عقیق حکاکی می نمایند سنگ عقیقی با رنگ قرمز‌رنگ با تلألو ی زیاد را تعیین می نمایند که الحق و الانصاف زیبایی خاص خویش را داراست. این سنگ به صورت سنتی جهت رفع دیده آسیب و استحباب در بین مسلمان‌ها بسیار توصیه شده‌است و در مورد به کار گیری از این سنگ خوشگل روایاتی دارای اعتبار از معصومین(ع)جان دار می‌باشد.

یک قطعه عقیق خوش رنگ بخرید و در کلیه ی اطراف های همدم خویش داشته باشید و از لحاظ کردن به آن لذت ببرید.
اشتراک گذاری پست
فیسبوک توییتر لینکدین گوگل پلاس نشانی اینترنتی
دیدگاهتان را بنویسید
آدرس نشانی اینترنتی شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مایحتاج نشانه‌گذاری گردیده‌اند *