سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با سنگ یاقوت

انگشتر عقیق


یاقوت سو‌مین گوهرسنگ دوست داستنی میباشد. یاقوت کبود در لهجه دربین المللی سفایر نامیده میگردد. همینطور بعداز الماس دو‌مین سنگ دشوار می‌باشد.


 


این سنگ نتیجه ها هوازدگی و دگرگونی گرانیت و مرمر در کوه پایه ها و بستر رودخانه ها میباشد. که در واقع نتایج مخلوط اکسید آلومینیوم با ترکیبی از تیتانیوم، آهن و منگنز و ... هست.


سنگ یاقوت در صورتیکه سرخ رنگ باشد با اسم یاقوت سرخ شناخته می‌گردد و در غیر این فیس یاقوت کبود نامیده می‌گردد.


 


نکات مهم در خرید یاقوت: در زمان مورخ سنگ های متعددی وجود داشته اند که به خیال شباهت به یاقوت به جای آن به کار گیری می شدند ولی در سالهای اخیر این واحد سنجش به خیال و خاطر آزمایش های آزمایشگاهی بسیار کاسته شده ولی هنوز هم بعضی اوقات این ایرادات فیس میدهد.


 


به همین خیال و خاطر لازم میباشد هنگام خرید یاقوت یک‌سری نکته را بدانید؛ نگین یاقوت سرخ پهناور با کیفیت خوب و سوای ناخالصی بسیار معدود و گران‌قیمت میباشد. براین اساس در صورتی چنین سنگ قرمزی را در بعدها پهناور مشاهده کردید، بدانید که یا این که یاقوت تصنعی میباشد یا این که سنگ گارنت یا این که لعل (اسپینل) تصنعی و مصنوعی میباشد.


 


علاوه بر این، صرفا خط مش آشنایی یاقوت اصل این میباشد که به باطن نگین اعتنا نمائید. چنانچه در باطن سنگ یاقوت ناخالصی وجود داشته باشد یا این که به صورت دقیقتر دانه های ریز سیاه در آن مشاهده شود، این نگین اصل میباشد.