سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهسازی سنگ فیروزه به روش تثبیت سازی

انگشتر عقیق

ط
یکی از دیگر از طریق های بهسازی سنگ فیروزه به طرز ثبت سازی (turquoise stabilization) میباشد. این شیوه بر روی فیروزه های نوادا بسیار انجام میشود و پر استفاده می باشد. بر خالف تصور برخی می بایست اعلام‌کرد نوادای ایالات متحده یکی شایسته ترین و کیفیت بالا ترین فیروزه ها را دارااست البته گهگاه بیش اندازه روی برخی مثال ها بهسازی انجام میشود و این سبب گردیده تا همگی فیروزه ی ایالات متحده را فیروزه غیر طبیعی و ساختگی بدانند.
اشکال فییروزه آمریکایی
گونه های فییروزه آمریکایی
همان گونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید فیروزه های مو جود در تصویر از معادن متفاوت ایالات متحده گردآوری گردیده اند. وجود رخنه‌ ها و میکرودرز های فراوان در بعضی فیروزه های ایالات متحده سبب بهسازی طولانی تر درین گوهر گردیده اختلال و فرج ریز جانور درین فیروزه با نحوه ثبت سازی بهسازی گردیده اند. ولی این نکته را می بایست اعلام‌کرد که برروی فیروزه علاوه بر شیوه پلیمراسیون و ثبت سازی طریق وکسینگ و اویلینگ وترکیب و رنگ آمیزی و پشت گذاری هم انجام می گردد که در دعوا های بعدی آن ها را کاملا منتشر میکنیم.
مراحل فعالیت بهسازی سنگ فیروزه به طریق ثبت سازی
طریق عمل بسیار مشابه پلیمراسیون می‌باشد در طریق ثبت سازی از دو ماده به کار گیری می‌گردد برای ترمیم رخنه‌ ها یکی‌از اپوکسی و پلی استرن و دیگری سدیم سیلیکات ثبت سازی هم با لبریز کردن شکاف ها سبب بهبود کیفیت فیروزه و هم سبب استحکام اضافه گوهر فیروزه می‌گردد.
فیروزه نادر کیفیت نوادا
به تصویر بالا اعتنا نمایید. به لحاظ شما کسی حاضر می‌شود چنین فیروزه ای را بخرد؟!
درواقع این سنگ قادر است با بهسازی شکلی بسیار زیباتر و درنتیجه بها افزوده بالاتری بگیرد. قبلی از آغاز می بایست اعتنا نمایید که بهسازی سنگ فیروزه به نحوه ثبت بعداز تراش و پیشین از پولیش قطعا بایستی انجام بشود. طرز فعالیت با چسب اپوکسی و پلی استرن که نوعی پلاستیک دقیقا مشابه بهسازی فیروزه به طریق پلیمراسیون میباشد. البته در طرز ثبت به کار گیری از سدیم سیلیکات بدون شک می بایست از وکیوم به کار گرفت تا مواد دقیقا درزها را لبریز نمایند.
مهیا سازی فیروزه برای ثبت سازی
این تصویر مهیا سازی فیروزه برای ثبت سازی را نشان می‌دهد
برای اینکار سنگهای فیروزه را تا دمای 50 جایگاه حرارت دهی می نمایند و هم زمان با پمپ وکیوم سدیم سیلیکات را به درزه ها هدایت می نمایند. فیروزه که داخل سدیم سیلیکات یا این که اپوکسی قرار گرفته و هم‌زمان با دمای 50 سکو حرارت دهی میشود، رنگ آنان پس از یک ساعت بهسازی و در واقع ثبت سازی میشود. در‌صورتی‌که در توجیه طریق اختلاط اپوکسی یا این که.. مشکلی دارید نصیب سوالهای متداول و یا این که نوشته‌ی علمی بهسازی فیروزه به طرز پلیمراسیون را مطالعه فرمائید.
ارزش سنگهای فیروزه بهسازی گردیده به طریق ثبت سازی
ارزش سنگهای فیروزه بهسازی گردیده به طریق ثبت
همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید بها سنگ فیروزه بهسازی گردیده به نحوه ثبت می تواند بسته به کیفیت خویش متغیر باشد و گهگاه تا 50 دلار نیز بالاتر رود. براین اساس زیبایی و کیفیت عمل انتخاب کننده ارزش می باشد. هر مورد از فرایند که به صدق انجام نشوند سبب ساز میگردد که رنگ فیروزه ثبات نداشته و یا این که رنگی به طور کامل تصنعی از خویش به جای بگذارد.
سوال ها متداول:
فیروزه با کیفیت نوادا ایالات متحده
فیروزه با کیفیت نوادا ایالات متحده (Royston Ribbon Turquoise from Nevada)
آیا فیروزه ایالات متحده از دید کیفیت بهتر از فیروزه نیشابور است؟
جواب: نه کیفیت یکسانی دارا‌هستند و حتی ممکن میباشد بعضا مثال های آمریکایی نیز کیفیت به مراتب بالاتری داشته باشند. منتهی از نگاه طرح و یا این که تناژ رنگ، مثال های کیفیت خوب فیروزه های نیشابور محبوبیت بالایی دارا هستند.
آیا بهسازی یا این که احیای فیروزه سبب ساز میشود ارزش فیروزه بالا برود؟
جواب: مطلقا منجر بالارفتن ارزش می‌گردد
فیروزه را پیشین از ثبت سازی به طور تایل برش می‌زنند؟
جواب: آری برای ثبت سازی برخالف پلیمراسیون مثال های راف را بهسازی انجام نمیدهند.
هنگامی که در اپوکسی میماند چقدر ارتفاع می‌کشد؟
جواب: دقیقا مانند طریق پلیمراسیون 24 تا 48 ساعت میباشد.
دستگاه وکیوم را میگردد خودمان بسازیم؟
جواب: آری خیلی بی آلایش است، تنها یک پمپ لازم دارید و یک محیط دردار فلزی که فشار را بتواند تحمل نماید. آنگاه با یک پمپ هوای باطن محیط را وکیوم می‌کنید.
چرا فیروزه را بهسازی می کنند؟ آیا طبیعیش بهتر وجود ندارد؟تسبیح های فیروزه بهسازی گردیده و احیا گردیده کرمان 
جواب: خب فیروزه طبیعی که هم رنگ خیر و خوبی و هم درخشش بالا داشته و عیب های ظاهری اندکی داشته باشد کیمیا میباشد، برای همین سنگهای فیروزه را پیشین از توزیع در بازار مصرف بهسازی می‌کنند.
به ازای یک کیلو فیروزه چقدر محلول سدیم سیلیکات لازم میباشد؟
جواب: صرفا به اندازه ای که روی فیروزه را بپوشاند لازم میباشد.
سدیم سیلیکات محلول وجود ندارد، پودر می‌باشد. یک جور مواد شیشه مانند بوده. یعنی سدیم سیلیکات و اپوکسی راقاطی کنیم بریزیم را فیروزه ها یا این که میتوانیم اپوکسی را جداگانه و پودر سدیم را غیروابسته بهره مند شد؟
جواب: نه سدیم سیلیکات یک پودر میباشد که بایستی روی فیروزه و باطن درزه ها بریزید. اپوکسی یک جور چسب است که با پلی استر ترکیب می‌گردد و یک لایه حافظ دقیقا مثل طرز پلیمراسیون بدور فیروزه تشکیل میدهد برای پلیمراسیون هم می‌توانید از وکیوم به کارگیری فرمایید که منجر میگردد نفوذ رزین اپوکسی در مثال ها بالا برود.
چسب اپوکسی با رزین اپوکسی فرق میکنه؟
جواب: آری فرق دارا‌هستند
ثبت سازی چیزی مثل چسب و رزین در سنگهای مرمریت می‌باشد ولی در مقیاس دقیق خیس درسته؟
جواب: آری دقیقا، منتهی در مرمریت زیاد نمود ندارد اما در فیروزه و لاجورد و… بسیار نمود دارااست و می بایست با نازکی انجام بشود.