سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بزرگترین سنگ زمرد جهان کدامند؟

انگشتر عقیق در سال 2011 وسیع ترین سنگ زمرد دنیا در برزیل با وزنی متساوی 360 کیلوگرم، 180 هزار قیراط در عمق 200 متری معدن یافت شد. ارزشی آن بیشتراز 309 میلیون دلار تقریب زده شده‌است!.

 

مطرح ترین زمردهای دنیا

emerald مشهور فیورا

یکی‌از دیگر از وسیع ترین زمرد های معدنی عالم که در سال 1999 در ناحیه بویاکا کلمبیا یافت شد فیورا Fura اسم دارااست. وزن آن 2.27 کیلوگرم و یا این که 11 هزار قیراط است. قیمتی برای آن انتخاب نشده چون صرفا یک قطعه پهناور آن هم از گونه سبز اعلی کلمبیا تا کنون در دنیا یافت شده‌است.

 

اصلی ترین زمرد تراشیده عالم

وسیع ترین سنگ زمرد تراشیده عالم به اسم “Gift Of God”

همینطور اصلی ترین سنگ زمرد تراشیده دنیا با وزن 57500 قیراط (11.5 کیلوگرم) که با اسم “کادو پروردگار” دارای اسم و رسم میباشد موجود است و با بها بالای 1.15 میلیون دلار به فردی فروخته شد که اما از سال قبلی طی تحقیقاتی در خصوص فرآورده رنگ آن شک هایی در امر اینکه حقیقتا اصل میباشد یا این که خیر موجود هست!

 

زمرد های تاریخی دنیا کدامند؟

مغول هایی که در هندوستان معاش می کردند و به ویژه فرمان روا “پاد شاه عالم” که تاج محل را نیز تولید به‌این گوهرسنگ بسیار عشق مند بود تا جایی که روی آنان کلمه ها مقدس را حکاکی می‌کرد و تحت عنوان طلسم یار خویش داشت. این قطعات که به “زمردهای مغول” پر اسم و رسم می‌باشند در موزه ها و کلکسیون ها قرار دارا‌هستند. برای مثال یک سنگ طلسم زمرد سبز سیر با وزن 78 قیراط روی آن به فارسی مندرج بود “آن که‌این طلسم را حمل نماید از حفاظت یگانه خدا برخوردار خواهد بود”

 

بنظر اینجانب کشور ایران مهد اثر ها مزین گردیده با این گوهرسنگ میباشد. بگذارید فقط بخشی از جواهرات سلطنتی کشور‌ایران را که با این گوهر و دیگر جواهرات تزئین گردیده اند را برای شما شرح دهیم.

 

جقه نادری

جقه نادری

جقه ناردری یک پیش کلاه جواهر دار تشکیل‌شده در قرن 12 هجری میباشد که بر رمز پادشاهان و تسلط زادگان قرار داشت. این کلاه دارنده زمرد های پهناور و الماس های زیبایی می‌باشد که درحال حاضر در موزه جواهرات کشور ایران محافظت می گردد.

 

چاقو نادرشاه

چاقو زمرد نادرشاهاین چاقو که در موزه توپکاپی ترکیه مراقبت میشود دارنده سه قطعه درشت زمرد و دیگر در انتهای آن قراردارد. مال غلاف و قبضه از طلا و جواهرات بوده و حریم آن با الماس تزئین شده‌است. این شمشیر که به وسیله فرمان روا محمود عثمانی به نادرشاه کادو داده گردیده بود در منش وصال به کشور‌ایران بوسیله سربازان باخبر شدند که نادرشاه به وسیله سران ارتش خویش کشده و آنان نیز هدایا را به استامبول بازگرداندند.

 

کمربند زرین

کمربند زردین زمردیاین کمربند کیمیا و بی سابقه دارنده یک زمرد 176 قیراطی وسیع بوده و حریم آن با 60 قطعه برلیان و 145 قطعه الماس تزئین شده‌است. گفته می‌گردد احتمالا نادرشاه این گوهرسنگ را هم پا کوه روشنایی و دریای نوروروشنایی پس از فتح هند به جمهوری اسلامی ایران آورده میباشد.

 

تاج فرح

تاج فرح پهلوی زمردیبدنه تاج فرح بوسیله وان کلیف و آرپل در سال 1346 در فرانسه ساخته و جواهرات آن در کشور ایران روی تاج نصب شد. این تاج دربرگیرنده 1469 الماس برلیان، 36 عدد سنگ زمرد، 2 قطعه گارنت و 34 قطعه یاقوت و 105 مروارید میباشد

 

سپر نادری

سپر نادری این سپر یک اثر هنری بی سابقه بوده که راءس آن با یک یاقوت سرخ 225 قیراطی که در عالم کم یاب میباشد مزین شده‌است. الماس، سنگ زمرد و یاقوت در سرتاسر این سپر موجود هست. گفته میشود این سپر در صدر بی آلایش بوده و با دستور فتحعلی فرمان روا مرصع شده‌است. نادرشاه در اکثری از جنگها از این سپر استعمال نموده است.

 

انفیه دان زمرد

انفیه دان زمردیاین انفیه دان که شالوده های آن از طلا و جواهرات و سطح آن با الماس تزئین گردیده مشتمل بر 92 عدد سنگ زمرد ناب میباشد. این شی در نصفه دوم قرن 19 تاسیس شده است.

 

تاج پادشاهی فامیل قاجاریه

تاج قاجاریهدر این تاج 1800 عدد مروارید و مقدار متعددی یاقوت، سنگ زمرد و الماس نصب شده میباشد. این تاجی میباشد که در بیش تر عکسها نیز معمولا روی راز پادشاهان قجار مشهود است.

 

کره جواهر نشان

کره جواهر نشاناین کره به امر ناصردین پادشاه در سال 1921 ه. ق تاسیس شده است. 34 کیلوگرم طلای خالص و 51366 سنگ قیمتی روی آن نصب شده میباشد. دریاها روی این کره توسط سنگ زمرد و کم آبی های آن با یاقوت مزین شده‌است. خطوط استوایی و جغرافیایی آن با الماس نشان داده شده‌است. برای مشاهده بزرگتر روی عکس کلیک نمایید.

 

تخت نادری

تخت نادریو در غایت کمال تخت پادشاهی را مشاهده میکنید. این تخت به امر فتحعلی پاد شاه ایجاد شده است و مرتبط با نادرشاه افشار وجود ندارد. تخت نادری در معنای تخت کیمیا میباشد. برهان این اسم وجود 22 هزار سنگ و جواهرات قیمتی هست!

 

زمرد سنگ ماه به دنیا آمدن چه افرادی میباشد؟

رنگ سبز تجلی کننده طبیعت فصل بهار شکوهمند است و حتی رنگ ونوس خدای روم باستان نیز میباشد. براین اساس سنگ زمرد هدیه دهنده عشق و علاقه جاودانه و زیبایی به متولدین اردیبهشت ماه (ماه می) تحت عنوان سنگ ماه آنان میباشد. در بعضی فرهنگ وتمدن ها از این گوهر جهت کادو بیستمین، سی و پنجمی و یا این که پنجاهمین سالگرد تزویج به کارگیری می‌گردد.

 

خاصیت زمرد در چاکرا درمانی

خاصیت زمرد در چاکرا درمانیبه علت رنگ سبز زمرد این گوهرسنگ چاکاری چهارم یعنی قلب را پایین تاثیر قرار میدهد. این گوهر خالص ترین جریان بلورین پرتو سبز میباشد و سنگی میباشد که پاکترین و خالص ترین نماینده الگوی انرژی چاکرای قلب می‌باشد.

 

از خاصیت زمرد در چاکرا درمانی جهت مفتوح کردن قلب به روی علاقه، عفو وبخشش، دلسوزی و اعتماد به کار گیری میشود. این سنگ ترغیب کننده شخص به معاش و فعالیت نمودن از روی قلب میباشد و به شخص یاری می‌کند تا مرکزیت یافته و در خرد قلبی باقی بماند و دلشکستگی اش را معالجه نماید.

 

 

این گوهر به شخص قابلیت و امکان می‌دهد تا سرشت کریم و مهربان و حمایتگر خویش را فارغ از واهمه از زخم پذیری به اکران بگذارد. این یک گوهری شگفت انگیز برای فعال کردن خلاقیت هنری و ساخت تمرکز بر فعالیتهای معاش میباشد. افرادی که مدیتیشن یا این که یوگا انجام میدهند با این سنگ تمرکزشان ارتقا می‌یابد.