سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رنگ های توپاز

رنگ‌های سنگ توپاز

این سنگ و انگشتر عقیق به صورت سنگ بی‌رنگ، قرمز رنگ (کم یاب)، زردمایل به قهوه‌ای، آبی‌رنگ پر‌نور، آبی‌رنگ سبز، صورتی مایل به قرمز‌رنگ یا این که صورتی ته رنگی از رنگ زرد تا نارنجی رنگ و قهوه‌ای گیلاسی، سبز پر‌نور یافت می‌گردد. بیشترین رنگ آن زرد رنگ و آبی‌رنگ و مرغوب‌ترین رنگ آن صورتی میباشد. سنگ رنگ آبی‌رنگ نیز در واقع بی رنگ میباشد و با حرارت دادن به رنگ آبی رنگ درمی‌آید.

سنگ توپاز سنگی قشنگ با خاصیت بسیار

طریق‌های سنتز رنگ سنگ توپاز

حرارت دادن (Heat)

غرض آن به وجود آوردن رنگ صورتی که در طبیعت کم یاب میباشد از رنگ‌های رنگ زرد و نارنجی رنگ و قهوه‌ای میباشد. تغییر‌و تحول رنگ با این طرز دوام بالایی دارااست و تغییر‌و تحول نمی‌نماید.

پرتوافکنی (Irradiation)

غرض ایجاد رنگ آبی رنگ تیره میباشد. زیرا در طبیعت این کانی به رنگ آبی‌رنگ پر‌نور میباشد. تغییر و تحول رنگ این طرز همچون شیوه بالا دارنده دوام میباشد و تغییر و تحول رنگ نمی‌دهد.

تکثیر رنگ در سطح سنگ (Diffusion)

غرض ساخت رنگ‌های قرمز‌رنگ، سبز و آبی‌رنگ میباشد. تغییر‌و تحول رنگ این شیوه دوام ندارد و قابل تشخیص میباشد.

پوشش سطحی (Surface coating)

غرض ساخت و ساز رنگ‌های رنگین کمانی میباشد. تغییر و تحول رنگ با این نحوه دوام ندارد و با خراش دادن سطح سنگ قابل تشخیص میباشد.


سنگ توپاز سنگی خوشگل با خاصیت بسیار

سنگ توپاز و چاکرا درمانی

عنصر سنگ توپاز حریق میباشد، البته هر یک از رنگ‌های این کانی برای چاکرا‌های خاصی موءثر میباشد.
توپاز سپید برای اخذ انرژی از شبکه‌های چاکرای هفتم (تاج) میباشد؛ بدین ترتیب می بایست جهت اطلاع از بیماری و مشقت خویش از سنگ توپاز سپید که انرژی سطح بالا را تامین می‌نماید، بهره برد. این سنگ مجموع سنگ‌های دیگر را تقویت می‌نماید.
از توپاز رنگ زرد برای چاکرای سوم (ناف) و چهارم (قلب) به کار گیری میگردد. در شرایطی که در نصیب‌های روده کوچک و پهناور، همگی‌ها و مثانه اندوه دارید، می بایست از خاصیت این سنگ به کارگیری نمائید.

از توپاز آبی‌رنگ برای چاکرای پنجم (گلو) و ششم (دیده سوم) به کارگیری می شود. این رنگ برای افرادی که مبتلا لکنت گویش، گلو درد و پرکاری تیروئید می‌باشند اثرگذار میباشد. تشعشعات انرژی سرد آبی رنگ قوه تمرکز و گلو درد را پایین تاثیر قرار میدهد.