سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انگشتر خوش شانسی کدام است ؟

انگشتر عقیق پیامبر(ص)و امامان معصوم (ع) درانگشتر عقیق احادیث بسیاری از خواص وخوش یمنی سنگهای گوناگون برای نگین انگشتر گفته اند که در اینجا به یکسری آیتم اشاره می کنیم .

حسین بن عبدالله اعلام‌کرد:از پیامبر(ص) پرسیدم:آیا می توانایی نگین سنگ زمزم به دست نمود؟

فرمود:بله، ولی در وقت وضو به دست آوردن آن را از دست خارج آورد .

 

2 . احمد بن محمد اعلام‌کرد:امام (ع) را که انگشتری عقیق به انگشت داشت دیدم سپس انگشتر خود را از دست خارج آورد و در مشت من گذاشت و فرمود:نظرت در زمینه‌ی این چیست؟ گفتم:خیلی خوب است .

 

فرمود:از آن هنگامی که این انگشتر را به انگشت نموده ام نعمات زیادی از طرف پروردگار به من رسیده است، آن را دوست دارم و وقتی که می خواهم وضو بگیرم آن را از دست خویش بیرون می آورم، یک شبکه های مردمی که طواف می نمودم آن را از انگشت خویش خارج آوردم و به دستم گرفتم ولی از دستم به زمین خورد، بر روی زمین آن را کاوش می کردم که شخصی نزد اینجانب آمد و اعلام کرد:دنبال چه هستی؟ گفتم:انگشترم افتاده می باشد . آن مرد دست خویش را به طرف زمین موفقیت و بیان کرد:انگشتر این جاست و آن را به اینجانب داد .

 

3 . پیامبر(ص) فرمود:به انگشت نمودن انگشتر یاقوت منجر از دربین رفتن فقر می شود، و شخصی که انگشتر عقیق به دست کند امید می باشد که عاقبت به خیر شود .

 

4 . معاذ از امام علی(ع) روایت کرده که ایشان فرمود:فردی که انگشتر عقیق به انگشت کند معبود سرنوشت اورا با امن و ایمان به آخر می رساند .

 

5 . از امام درستگو(ع) روایت میباشد که ایشان فرمود:انگشتر عقیق به انگشت فرمایید که عقیق اولی کوهی می‌باشد که به ربوبیت آفریدگار و نبوت فرستاده (ص) و وصایت امام علی (ع) اقرار نموده و آن کوهی میباشد که معبود عزّ و جل با موسی(ع) گفتگو کرد و فردی که با انگشتر عقیق نماز بخواند جایزه او چهل برابر کسیست که انگشتر، به غیر از آن به دست نماید .

 

6 . سلیمان اعمش اذعان کرد:با امام درست گو(ع) در خانه منصور بودیم، مردی که شلاق خورده بود از منزل خارج آمد . امام (ع) فرمود:ای سلیمان! به نگین انگشتر وی نگاهی بیانداز . عرضه داشتم:ای پسر رسول خدا (ع)! نگین انگشترش غیر از عقیق است، آنگاه فرمود:ای سلیمان ! در‌صورتی‌که نگین انگشترش عقیق بود تازیانه نمی خورد .

 

گفتم:ای پسر پیامبر آفریدگار (ع)! بخش اعظم توضیح بده، فرمود:ای سلیمان! نگین عقیق نسبت به کشته شدن امنیت می دهد . گفتم:ای پسر پیامبر معبود! بخش اعظم توضیح بده، فرمود:آفریدگار عزّ و جل، دوست می دارااست دستی که به سوی ایشان برای دعا بالا می آید انگشتری عقیق بر آن باشد . گفتم:ای پسر پیامبر آفریدگار! اکثر توضیح بده .

 

فرمود:خیلی خیره کننده میباشد کسی که به دست خود انگشتر عقیق داشته باشد و دینار و درهم هایی نداشته باشد . گفتم:ای پسر رسول آفریدگار! اکثر توضیح بده .

 

فرمود:آن نگهبانی از هر بلاست . گفتم:ای پسر پیامبر معبود! بیشتر توضیح بده .فرمود:آن امان از فقر می‌باشد .

گفتم:ای پسر پیامبر خدا اجازه می دهید این گفته را از عهدوپیمان جدتان امام حسین(ع) و امام علی(ع) نقل نمایم؟ فرمود:بله!

7 .مام صادق(ع) فرمود:کسی که نقره با نگین عقیق به دست نماید بینوا نمی شود و چیزی جز نیکی به او نمی برسد .

 

8 .مام علی(ع) فرمود:انگشتر عقیق به انگشت فرمائید که برای شما خوش یمن می‌باشد و از هر بلایی در امنیت خواهید بود .

 

9 .امام درستگو(ع) فرمود:مردی نزد پیامبر(ص) شکایتی آورد که راهزن به وی حمله کرده است . ایشان فرمود:مگر انگشتر عقیق به انگشت نداشتی؟ این انگشتر از هر بدی نگاه می دارااست .

 

10 .امام باقر(ع) فرمود:کسی که انگشتر عقیق به انگشت کند مادامی که این انگشتر به دست اوست خوبی به وی روی می آورد و آن از طرف معبود نگاهبان وی خواهد بود .

 

11 .عبدالرحمن قصیر بیان کرد:قاضی به‌دنبال مردی از آل علی(ع) فرستاد، امام صادق(ع) متوجه شد و فرمود:انگشتری عقیق به دنبال او بفرستید، انگشتر را فرستادند و سختی به او نرسید .

 

12 .عبدالمومن انصاری اعلام کرد:از امام صادق(ع) شنیدم که فرمود:دستی که انگشتر فیروزه به انگشت داشته باشد به فقر در گیر نمی شود .

 

13 .علی بن مهزیار اظهار‌کرد:به نزد امام کاظم(ع) آمدم، انگشتری فیروزه به انگشت ایشان دیدم که بر آن «الله الملک» نوشته بود، در حالی که به انگشتر نگاه می کردم امام(ع) فرمود:چرا نگاه می کنی؟ این سنگی میباشد که جبرییل(ع) برای پیامبر(ص) از پردیس آورده و پیامبر(ص) آن را به امام علی (ع) اعطا کرد و تو می دانی که نام آن چیست؟ گفتم:فیروزه می‌باشد . فرمود:این اسم پارسی میباشد و می دانی اسم عربی آن چیست:گفتم:خیر! فرمود:ظفر می باشد .

 

14 .مام علی(ع) فرمود:انگشتر جزع یمانی را به انگشت کنید که دسیسه ابلیس متمرد را از شما می گرداند .

 

15 .مام راست گو(ع) فرمود:بلور نگین خوبیست .

 

16 .پیامبر(ص) فرمود:انگشتر زبرجد را به انگشت کنید که راحتی ای می باشد که در آن سختی نمی‌باشد .

 

17 .همینطور ایشان فرمود:انگشتر زمرد، فقر را می پیروزی .

 

18 . و باز فرمود:کسی که انگشتر یاقوت زرد رنگ را به انگشتر خود کند در گیر فقر نمی گردد .