سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخراجکاری در قدیم و امروزه چه تفاوتهای داشته و این هنر تا کجا پی

انگشتر عقیق مخراجکاری در قدیم و امروز را درین بخش قدم به قدم باز بینی و مطالعه میکنید با تصویرگران پویا اندیش یار و همدم گردید .

مخراجکاری زمانه قدیم یا این که گوهر آدرس مدرن هنری میباشد که از عصر استارت آن مورخ دقیقی در دسترس وجود ندارد.

هر توشه که به مورخ می‌نگریم با پیدا شدن یک دفینه یا این که اثر تاریخی مشاهده می‌کنیم که‌این هنر به هزاران سال قبلتر از نهایی کشف مو جود برمیگردد.

در هنگامی که هنوز انسان به بها فلزات و سنگها پی نبرده بود یا این که شاید حتی پیشین از کشف آن‌ها، با به کار گیری از استخوان و دندان حیوان‌ها و چوب مبادرت به تولید اشکال زیورآلات مانند مدال، انگشتر و دستبند میکردند. که تا این دوره هنوز چیزی به نام مخراجکاری وجود نداشت.

شاید بتوان مخراجکاری اول را به انگشتری پادشاهان نسبت اعطا کرد که از آن بعنوان مهر سلطنتی به کار گیری میکردند.

 

آغاز مخراجکاری در قدیم

بعداز آن که فلزات به در میان آمدند، بجای استعمال از استخوان و دندان و چوب، از فلز برای ایجاد تزئینات به کار گیری شد و همینطور بعداز آنکه آدم از دل سنگها و صخره ها توانست سنگهای زینتی و رنگی را کشف کند از آنان برای استعمال از زیباتر کردن زیورآلات استفاده نمود.

شاید این نقطه استارت مخراجکاری در قدیم باشد.

از این دست موردها را میتوان در بخش اعظمی از یافته های قدیمی، از انگشتر و تاج پادشاهان گرفته تا چاقو و سپر و زیور آلات همسران شاهان، در موزه ها و یافته های تاریخی به کرات روئت کرد.

 

مخراجکاری

مخراجکاری

نقط ی اوج هنر مخراجکاری در قدیم روزگاری در مصر باستان رقم خورد.

هنگامی که خاک مصر باستان از حجم وجود طلا و جواهرات به حد انفجار رسیده بود هنرمندان با ایجاد گونه های اسباب و اثاث زرین مانند جام، لیوان شراب، ظروف متفاوت، زیورآلات و مجسمه ها و هر آنچه که میتوانستند با طلا جواهرات اختراع کردند.با تصویرگران پویا اندیش همدم باشید.

آن‌گاه با مزین کردن آن‌ها به گونه های و اقسام سنگهای زینتی هنر خویش را کامل شدن میکردند. در آن عصر پادشاهان عقیده داشتند که هر چه گوهر بزرگتری بر اسباب زرین نشانده شود و آنرا نثار خدایان ساختگی خویش نمایند، خدایان نظری به آن‌ها افکنده و گنج و اقتدار بیشتری به آن‌ها ارزانی خواهد داشت.