سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مروارید و روش های گوناگون به سازی آنها

انگشتر عقیق همانطورکه گفته شد، مروارید ها به وسیله اشکال متعدد صدف تشکیل و رویش میکنند و میتوانند از دید صورت، رنگ و کیفیت مختلف باشند. مروارید ها از حیث رنگی به طریق های متفاوتی رنگزدایی گردیده و یا این که رنگ می‌شوند تا هاله گوناگون رنگی آن‌ها از میان رفته و همرنگ شوند.

از طریق های گوناگون سئو رنگ در مروارید ها می شود به نقاشی کردن آنان بوسیله مواد آلی و شیمیایی (Dyeing)، تغییر‌و تحول رنگ آن‌ها به وسیله پرتوافکنی (Irradiation)، رنگ زدایی (هاله های رنگی مروارید ها به وسیله مواد شیمایی رنگ بر (Bleaching)) و یا این که پوشاندن سطحی مروارید ها با مواد رنگی (Coating) اشاره کرد.

دقت داشته باشید که امروزه با پیشرفت دانش در صنعت جواهرات به ویژه در صنعت رویش، ایجاد و سئو مروارید ها از علم تخصصی فایده گرفته و تشخیص 7 فاکتور تأثیر گذار در ارزش مروارید ها و شناسایی و جداسازی مروارید های طبیعی از مثال های پرورشی و بدلی و مروارید های آب پر نمک از آب شیرین و یا این که مثال بهسازی گردیده آن‌ها، نیازمند منفعت مندی از تخصص و علم روز و دستگاه های منحصر آزمایشگاهی بوده و نادرست در کارشناسی می‌تواند از دید مالی بسیار حایز اهمیت باشد.

خاطر آور می شویم که پیشین از خرید از درستی ادعای ارائه گردیده از طرف فروشنده اطمینان نتیجه ها فرمائید. زیرا در کشورهای فرنگی به علت ایراد بودن تشخیص جور و کیفیت مروارید ها فارغ از وسایل تخصصی گوهرشناسی کاری ناممکن میباشد و معمولاً مروارید های ارائه گردیده در دکان ها و نمایشگاه ها از کیفیت اعلام گردیده برخوردار نبوده و در فیض شما مبلغ بیشتری نسبت به قیمت حقیقی و واقعی مروارید میپردازید.

? نحوه های نگهداری از مروارید ها

مروارید ها از مشقت پایینی برخوردار بوده و به همین عامل می بایست در نگه داری آنان توجه نمود تا از عکس العمل آن ها با اجسام طاقت فرسا خیس پرهیز شود. به همین علت لازم میباشد که آن ها را با جواهرات دیگر در یک مکان نگه داری ننمایید.

مروارید ها متخلخل بوده و موادی همانند چربی، اسید و حتی عرق تن را به خویش جذب مینمایند. به خیال داشته باشید که مروارید ها نباید با مواد آرایشی, رایحه، اسپری موی و حتی عرق تن تماسی داشته باشند زیرا سبب ساز تغییر‌و تحول رنگ مروارید و یا این که حتی فاسد شدن آنان شود. بهتر میباشد پس از هر توشه مصرف آنها‌را با دستمال قابل انعطاف منزه کرده و آنان‌را به تنهایی در جای خویش قرار دهید.

از شستشوی مروارید ها با مواد شستشو، قرار دادن آن ها در معرض بخار و داخل دستگاه Ultra Sonic جداگانهً دوری نمائید زیرا این کار برای آنان نامناسب و مضر میباشد.

ما میان مروارید هایی که به طور حرفه هستند بایستی قطعاً گره هایی وجود داشته باشد تا از سایش مروارید ها به یکدیگر خودداری شود به همین علت فن های مروارید های طبیعی و پرورشی با باکیفیت دارنده گره هایی مابین مروارید ها می باشند.

برای کسب داده ها بیش تر می‌توانید به برگه مروارید مراجعه کنید.