سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش پولیش سنگ های قیمتی و روش صیقل دادن آنها

انگشتر عقیق 

 

پولیش در لغت، به معنای جلا زدن و آرایش کردن است. اصطلاح سنگهای پولیش گردیده یا این که گوهرهای تامبل (Tumbled Gemstone) اکثر زمان ها به قطعه سنگهای کوچک گرد گردیده و صیقلی گفته می گردد. ماده نخستین پروسه پولیش سنگ های قیمتی مشتمل بر خرده سنگهایی میباشد که ابعادی نزدیک به 1 تا 5 سانتی متر دارا‌هستند و با گذر از پروسه سایش، جلا زدن سنگ های قیمتی و جلا زدن سنگ توسط پودر پولیش پتانسیل نیکی جهت به کارگیری در تنظیم زینت آلات و اسباب تزیینی پیدا می‌نمایند.

 

این سنگها می‌توانند بها افزوده نیکی به یاروهمدم داشته باشند؛ تا جایی که عرضه و فروش آن ها در مکانهایی مثل فروشگاههای کادو و اثاثیه دکوری نمایشگاهها و موزه های علم ها طبیعی، غارها و دیگر اماکن دارنده جاذبه های علمی – طبیعی رشته اقتصادی به یار و همدم خواهد داشت. با دقت به قیمت افزوده نتایج از پولیش سنگ های قیمتی و نیز پتانسیل های صنعتی و معدنی جان دار، می قدرت علاوه بر جنبه اشتغالزایی، جنبه های توریسم و صادراتی آن را نیز بایستی در لحاظ گرفت.

 

آنچه درین نوشته‌ی‌علمی می‌آموزیم:

چه افرادی توان پولیش سنگ های قیمتی را دارا‌هستند؟ گونه های دستگاه پولیش سنگ های قیمتی چه می‌باشد؟ مواد و ابزار جانبی برای عمل با دستگاه تامبلر چه می‌باشند؟ چه طور سنگهای قیمتی و نصفه قیمتی را پولیش دهیم و چه مراحلی را بایستی برای این فعالیت طی کنیم؟ موردها احتیاط و فرمان العمل ها هنگام پولیش دادن سنگها و یا این که جلا دادن آن ها چه میباشند؟