سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عقیق، سنگی سیلیسی

انگشتر عقیق و نوعی از در کوهی میباشد که بیش از سنگ یمانی درست شده‌ هست. مخلوط شیمیایی آن 100% SiO2 یا این که سیلیس بوده که اما گهگاه عناصری نظیر Al، Fe، Mg، Ca، Ni، Cr در کنار آن قرار میگیرد. معمولی ترین شیوه برای تشخیص سنگ عقیق ، مطالعه نوشته ی علمی ی زیر هست.

 

طریق تشخیص سنگ عقیق اصل از تقلبی چگونه میباشد؟

بی آلایش ترین شیوه برای تشخیص این مورد مراجعه به متخصصین آن حوزه هست و تشخیص سنگ عقیق اصل از تقبلی نیز از این قاعده مستثنا وجود ندارد، ولی مدام که کارشناس سنگ ‌شناسی در دسترس ما وجود ندارد یا این که در حالتی‌که باشند که برای خرید انگشتر و بقیه زیورآلات با ما به خرید نمی آیند! درپی این مقاله روشهایی که میشود عقیق اصل را از تقبلی تشخیص داد، نوشته‌ایم امید‌است‌ که برایتان موءثر واقع شود

 

 

 

اگر دو عقیق داشته باشید، یکی اصل و یکی تصنعی، عقیقی که سنگین‌‌خیس است، اصل و سنگ سبک ‌خیس، تصنعی میباشد. در صورتیکه انگشتری یا این که گردنبندی خریده‌اید که نگین آن با یک ضربه کوچک خش برداشته، متأسفانه احتمال تقلبی‌بودن آن زیاد میباشد. در صورتیکه موقع خرید، فروشنده بیش تر از حد با نازکی و آلرژی نسبت به سنگی که به شما نشان می‌‌دهد واکنش کرد، همین مساله هشدار خیر برای اعتنا اضافه شما خواهد بود.

واحد سنجش شفافیت عقیق

به واحد سنجش شفافیت سنگ دقت کنید. معیار شفافیت عقیق طبیعی به خیر عقیق تصنعی وجود ندارد. عقیق طبیعی از اندکی غوغا و بی نظمی در شفافیت برخوردار‌است و برخیً می‌اقتدار درون آن خطوط و ابرهایی رویت کرد، در حالی که عقیق تصنعی از شفافیت خیلی نیکی برخوردار بوده که مثل شفافیت گوی شیشه‌ای است.