سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خاصیت سنگ عقیق کبود

 عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید

آنچه در‌این نوشته‌علمی آمده میباشد همگی ی آن چیزی هست که شما در رابطه سنگ عقیق کبود در ادامه آن می باشید اعم از خاصیت عقیق کبود از نگرش ائمه اطهار ،سنگ ماه میلاد، خاصیت این گوهر بر تن آدم و بر روح و سرازیر آدمی، منابع مو جود این سنگ در دنیا، خاصیت نگین از منظر علمی و فیزیکی و … با ما یار و همدم باشید تا در رابطه این سنگ باارزش اضافه بدانید.
عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید آشنایی سنگ عقیق کبود
صدها سال میباشد که از سنگ عقیق کبود تحت عنوان گوهری گرانبها و سنگی قابل به کار گیری در جواهرات یا این که مجسمه های هنری به کارگیری می گردد. سنگ عقیق agate نیز تحت عنوان طلسم و جادوگری از مواقعی میباشد که دقت مردم از گزاره ایرانیان باستان را به خویش جلب می نمود. اسم عقیق از اسم رودخانه آگات (Achates) در شبه جزیره سیسیل ایتالیا گرفته شده‌است. احتمالا از بستر این رودخانه در زمان قبل تکه سنگ های عقیق یافت می شده‌است.

عقیق سنگی بسیار پربرکت و سرشار از خاصیت میباشد که در احادیث متعددی بر اهمیت آن تاکید شده‌است. این سنگ در رنگ های قرمز رنگ، زرد رنگ، خاکستری مایل به آبی‌رنگ و سپید یافت می گردد. هم چنین سنگ هایی موجود هست که به سبب ساز شباهت ساختاری و فیزیکی در تجارت آن‌ها را جزء خانواده عقیق محسوب می نمایند مانند عقیق سلیمانی یا این که چشمی (باباقوری)، عقیق شجری و عقیق خزه ای.


عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید ویژگی ها علمی و فیزیکی
عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید سنگ عقیق کبود از اشکال بسیار دانه ریز یا این که پنهان بلورهای کانی کوارتز میباشد. در واقعیت این سنگ وابسته به تیم کلسدونی (یمانی) هست. مشقت سنگ عقیق در میان 6?5 تا 7 مرتبه در مقاس گیسو می‌باشد، به همین برهان گهگاه طاقت فرسا و یا این که گهگاه قابل انعطاف میباشد که مخصوصا در هنگام تراش شم میشود. این سنگ به صورت معمول از نوارهای متواتر کلسدونی و کوارتز تشکیل میگردد که به جهت وجود اکسیدهای فلزی به رنگ هایی مختلف نمایان میگردد.

نوع بندی تولیدات عقیق کبود
بر روی گونه بندی ها کلیک نمائید تا تولید ها متبوع را مشاهده کنید
set-green-agate عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید
ست و نیم ست عقیق سبز
مدال عقیق سبز
 عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید
انگشتر عقیق سبز
عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید
انگشتر عقیق مشکی
-عقیق-کبود- عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید
مدال عقیق کبود
-عقیق-کبود-عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید
انگشتر عقیق کبود
-عقیق-یمنی- عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید
گردن آویز عقیق یمنی
-عقیق-سرخ- عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید
گردن آویز عقیق سرخ
عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید
گردن آویز عقیق
-عقیق-سرخ- عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید
انگشتر عقیق سرخ
 عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید
انگشتر عقیق
-عقیق-یمنی-min عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید
انگشتر عقیق یمنی

عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید معادن مهم
عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید

انگشتر عقیق در کشورهایی همچون یمن، هندوستان، کشور ایران، چین و در رنگ های قرمز‌رنگ، زرد رنگ و سپید یافت می گردد.

بطور کلی منابع سنگ معدنی عقیق روی کره زمین فراوان میباشد. اما یکی کشورهایی که بالاترین مقدار منابع این گوهر در رنگ ها و طراح های متعدد در آن موجود است کشور ایران میباشد، تا جایی که هم در سواحل دریای شمال و هم سواحل خلیج عجم و یا این که بر بستر اکثر رودخانه های کشور‌ایران سنگ عقیق یافت میشود. شهرستان نمین در استان اردبیل از گزاره اصلی ترین معادن این کانی در دنیا می‌باشد. این گوهر در اوروگوئه، برزیل، ایتالیا، هند، چین، مکزیک، ماداگاسکار، مصر، اسکاتلند، ایالات متحده، کانادا و آلمان وجود داشته و ساخت می‌گردد. اشکال برزیلی نیز برای حکاکی کردن بسیار عالی می‌باشند.

عقیق کcبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید تنوع رنگهای عقیق
عقیق کبود :آنچه تابحال در رابطه خاصیت سنگ عقیق کبود نمیدانستید این گوهر رنگارنگ در بیشتراز 30 رنگ متعدد در طبیعت یافت می‌شود. دامنه گسترده ای از رنگ ها مانند رنگ سپید، آبی‌رنگ، خاکستری، قهوه ای، قرمز‌رنگ، صورتی و حتی سیاه در آنان چشم می‌شوند. از پاراگراف عامل ها اصلی متاثر در رنگ سنگ عقیق می شود به ساختار میکروسکوپی، ساختار موادسازنده مایع، جامد و گاز، و به ویژه مخلوط موادتشکیل دهنده فلزی رنگ زا همانند آهن، کروم، مس، تیتان، منگنز، کبالت و نیکل در سنگ عقیق اشاره کرد.