سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عقیق سبز


انگشترعقیق سبز یک سیرتکامل مختص و ویژه است که رنگ سازی کریستال در آن به عهده هیدروکسید نیکل می‌باشد. در نگین های عقیق سبز لاکچری پدیده جالبی که دیده می شود این میباشد که رنگ سبز در مقابل امواج نوروفروغ خورشید و در قبال حرارت فاز رنگی اش تغییر میکند البته پس از سرد شدن و بعداز این که در کنار رطوبت قرار بگیرد مجدد به وضعیت نخستین رنگی خویش برمی‌گردد. در خانواده سنگ های مرجع گرفته از کوارتز سنگ عقیق سبز را کریسوپریز (Chrysoprase) هم می‌گویند که چنانچه به لهجه یونانی ترجمه شود معنای تره خارجی را میدهد.

هیچ کدام از گوهر های جانور در بازار این حد از رنگ کردن خلاقانه را ندارند. سنگ عقیق سبز با مالامال کردن حفره ای در صاحبخانه خویش ساخته می گردند، به همین سبب ساز عقیق همواره به صورت یک برآمدگی گرد با یک مجموعه دایره با راس مشترک مانند تنه بریده گردیده درخت مشاهده میشود. در بعضا مواقع این دوایر شکلی مانند دیده میسازند و در بعضا مورد ها نیز با صورت های فانتزی یا این که چشم انداز هایی خوشگل مانند درختان مملو از شاخه یافت میگردند.

agate-ring-2 عقیق سبز : همگی چیز در رابطه سنگ عقیق سبز + خاصیت فوق العاده آن

در قول باستان، این سنگ، حرز بسیار خیر و خوبی بوده و از نگاه مصونیت مقام بسیار نیکی داشته میباشد. حتی روایت شده از خاصیت عقیق سبز این میباشد که سبب ساز رفع تشنگی گردیده و بازدارنده بروز تب می‌گردد. افسانه هایی موجود هست که بیان‌کننده استعمال از سنگ عقیق سبز و دیگر اشکال آن برای تغییر‌و تحول جهت گردباد است.

آلبوم پر اسم و رسم سه هزار پیاله که میترادیتس، شاه پونتوس آن را گردآوری نموده است، بیان کنده شوق واشتیاق گذشتگان به سنگ عقیق سبز و اشکال آن می‌باشد. پیاله های سنگی در طول پادشاهی بیزانس آوازه فراوان دارا هستند. در بین خانواده های پادشاهان رنسانس جمع آوری پیاله های با متاع سنگ از این مدل ترویج داشته میباشد. موزه های اکثری در اروپا مانند موزه لوور پاریس مثال های خارق العاده ای از این سنگ را در معرض مشاهده کرد عموم قرار داده اند.

green-agate-4 عقیق سبز : تمامی چیز در رابطه سنگ عقیق سبز + خاصیت فوق العاده آن 12210-gem-stone-icon عقیق سبز : تمامی چیز در رابطه سنگ عقیق سبز + خاصیت فوق العاده آن معادن عقیق سبز
این گوهر در آغاز در قرن چهاردهم میلادی در استان های شمالی لهستان و در حیطه سیلسیا (Silesia) یافت شده‌است که‌این دستور در‌این محل به علت تمام شدن کانی خوب و خالص انجام نمیشود ولی به جای آن در شهر کوئینزلند میهن استرالیا شایسته ترین جور عقیق سبز استخراج میگردد. ولی معادن متفاوتی برای سنگ عقیق سبز در مرز و بوم ایالات متحده در ایالتهای اورگان ، آریزونا و کالیفرنیا و در میهن آفریقای جنوبی موجود هست.

مثال دیگری از سنگ عقیق سبز از سال 1950 از میهن زیمبابوه در مجموعه کشور ها افریقا استخراج می‌گردد که در آن به جای عنصر رنگساز نیکل ، عنصر کروم با ایزوتوپ سه ظرفیتی (chromium(III) oxide) باعث تشکیل رنگ سبز در کانال کریستالی سیلیس می باشد و با عناوینی نظیر mtorolite یا این که mtorodite یا این که matorolite در سنگ شناسی شناخته شده‌است. این کانی افزون بر مرزوبوم زیمبابوه در بولیوی، غرب مجموعه کشورها استرالیا، آناتولیا (Anatolia) در ترکیه، کوه‌های اورال (Ural mountains) روسیه و کشورهای بالکان مشاهده شده‌است. از این سیرتکامل عقیق سبز مثال های مربوط به زمان امپراطوری روم باستان به صورت هایی زیرا جواهرات و مهر ما‌نده میباشد.

گوناگون بودن این دو گونه سنگ عقیق سبز بوسیله یک ابزار جواهر شناسی به اسم غربال چلسی قابل تشخیص میباشد چون که کارکشته به تشخیص سنگهای کروم دار همچون زمرد میباشد و عقیق سبز با محتویات کروم را میشود به راحتی از سیرتکامل نیکل دار توسط غربال چلسی تشخیص بخشید. اکنون در بازار جمهوری اسلامی ایران سیرتکامل خالص عقیق سبز استرالیایی کمتر یافت میگردد و بخشی از مثال های اصل وارد شده دارای ربط به کشورهای بنا شده در آسیای جنوب شرقی و هندوستان میباشد.