سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت عقیق سیاه با جاسپر


عقیق آتشین مکزیک با پدیده بازی رنگ خویش. این پدیده در عقیق آتشین به علت عبور و انعکسا فروغ دربین لایه های اکسید آهن فی مابین سیلیس ساخت میگردد.
کمی از کانی های نصفه قیمتی عقیق به جهت نامرغوب بودن رنگ، دارنده بها گوهری پایینی میباشند که می اقتدار با نقاشی کردن تصنعی و مصنوعی قیمت اقتصادی آن‌ها را ارتقا بخشید. رنگ کردن تصنعی و مصنوعی کانی ها و سنگ های نصفه قیمتی عموما به یکی سه طرز میباشد :

الف) حرارت دادن ب) به کارگیری از محلول های شیمیایی ج) تابانیدن اشعه رادیواکتیو رخ می‌گیرد. طرز الف، از طریق های سنتی و طرز ج، از طریق های نوین نقاشی کردن تصنعی و مصنوعی میباشد.

تفاوت انگشتر عقیق سیاه با جاسپر سیاه و اونیکس از دید ظاهری
در وضعیت نبود ” نقاط یا این که نوار سپید” یا این که نوارهای دوار خاصی که از مشخصه های اونیکس اونیکس می‌باشد به چه شکل از دید ظاهری متوجه شویم؟
تا قبل از این در نوشته‌ی علمی اونیکس تفاوت آن با عقیق سیاه را از نگاه باندهای و رگه هایشان توضیح دادیم. هرچند از دید کالا سنگ تمامی در یک نوع هستنند بهرحال جواب تجربی از نگاه ظاهری اینکه در شرایطی‌که سنگ عقیق را تحت روشنایی بگیرید احتمالا آن وضعیت روشنایی به طور ضعیف عبور و آن شرایط مات عقیق معین می‌گردد. یعنی عقیق سیاه در شایسته ترین حالتش اصولا خاکستری تیره یا این که قهوه ای تیره میباشد.تشخیص تفاوت عقیق سیاه با اونیکس سیاه و جاسپر سیاه

چنانچه اونیکس سیاه طبیعی که مانند عقیق زیرگروه کلسدونی است، “اکثر وقت ها” فروغ و روشنایی رو عبور نمیدهد و اوپک میباشد. مگر اینکه ذیل حاشیه آن نوروفروغ بزنید که سطح مقطعش نازک وشاید یه خرده نور و روشنایی را عبور دهد. البته اکثر زمان ها عقیق رو در بین در محلول کربن رنگ مینمایند که آن هم چنانچه صحیح صورت بپذیرد نوروفروغ را عبور نمی دهد! در شرایطی‌که هم بد صورت بپذیرد و رنگ به مغز سنگ نرسد تحت نوروفروغ احتمالا کمی طیف قرمز می بینید یا این که اینکه با اینکه سیاه میباشد نوار های دارای شهرت عقیق پر‌نور می گردند که غیر طبیعیست. درباره‌ی اینکه چطور این آیتم را تشخیص دهید این گزینه آزمایش نکرده ام البته شاید تماس طولانی با الکل بتواند واقعیت را آشکار نماید.

هم اکنون جاسپر سیاه که آن روشنایی رو عبور نمیده رو چیکار کنیم؟ جواب اینکه از لحاظ ظاهری بنظرم تفاوت جاسپر از نگاه بافت با اونیکس مشخصه و در حالتی که این دو را در دستتان بگیرید می‌توانید متوجه گردید که اونیکس بنظر بافت قابل انعطاف تری دارااست.