سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد عقیق


عقیق ، خاصیت و کاربردهای آن
عقیق ، یک از اشکال سنگ های سیلیسی کریستالی میباشد که دارنده نازکی خاصی میباشد و درخشش رنگ های آن یکی‌از توصیفات مختص آن به شمار می رود.
اگرچه عقیق ممکن میباشد در سنگ های مختلفی یافت شود ولی عقیق معمولا با سنگ های آتشفشانی در رابطه میباشد و در سنگ های دگرگونی خاصی یافت میشود.

انگشتر عقیق یکی‌از کاربردی ترین موادی میباشد که در هنر کنده کاری سنگ های مشقت بار آیتم به کارگیری قرار می‌گیرد.
اکثری از سنگ های عقیق در سنگ های آتشفشانی و یا این که گدازه های باستانی یافت می‌شوند. در حفره های ساخت گردیده به وسیله مواد مذاب فرار و گریز، کمی از ماده سیلیسی در لایه های منظم روی هم انباشته می‌شوند و بنابراین عقیق بوسیله گدازه های آتشفشانی تشکیل می‌گردد.

روش پیدایش سنگ عقیق
سنگ عقیق همینطور بوسیله رگه ها و شکاف های مو جود در سنگ های آتشفشانی شناخته می گردد.
در‌حالتی که در عقیق برش های مقطعی تولید شود در‌این حالت می اقتدار رگه هایی به طور خطوط موازی را در آنها رویت کرد.
اولی لایه از ماده مو جود در حفره ها در واقع پوسته عقیق را تشکیل میدهد که ساختار این پوسته معمولا از یک ماده معدنی به رنگ سبز تیره میباشد.
جواهر عقیق در واقع یکی‌از گونه های کوارتز ریز واضح میباشد. کیفیت مناسب و رنگ زیبای آن موجب شده‌است که‌این سنگ تحت عنوان سنگ نصفه قیمتی گزینه به کار گیری قرار گیرد.
عقیق کلاً بوسیله رسوب سیلیس جان دار در آبه های تحت زمینی بر روی حفره های مو جود در سنگ های آذرین به وجود میاید.
عقیق در واقع از لایه های متحدالمرکزی در حوالی دیواره های حفره ها و یا این که به طور لایه های افقی از زیر این حفره تشکیل میشود. در مجموع می قدرت اظهار‌کرد ساختار الگوهای نواری یکی‌از خصوصیت های منحصربفرد عقیق به حساب آورده می شود.