سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه عقیق

تاریخچه سنگ عقیق
طریق تشخیص عقیق اصل از بدل
تشخیص انگشتر عقیق اصل در مرحله اولیه بهتر میباشد به یک سنگ شناس و کارشناس جواهرات مراجعه‌کنید و از وی پند بخواید. گهگاه تشخیص اینکه سنگی رنگ گردیده یا این که تصنعی تشکیل شده برای ماهر ها نیز اختلال میباشد. مخصوصا اینکه سنگ عقیق اشکال و اقصام مختلفی دارااست. اولی طریق برای گزینش طبیعی بودن این گوهر آزمایش کردن سکو مشقت آن میباشد. همان طور که میدانید سکو رنج این کانی در میان 6.5 – 7 رتبه موی میباشد. از آنجایی که انواع تصنعی بافت قابل انعطاف تری نسبت به دسته اصیل خویش دارا هستند پس با کشیدن سنگ هایی مثل یشم (که رتبه رنج ای برابر با سنگ عقیق دارااست) روی سنگ مصنوعیمان بایستی خش روی آن بیاندازد.

نکته قابل توجه اینکه در شرایط متساوی جور بدلی آن معمولا سبک خیس از مدل اصل و طبیعی خویش میباشد. که‌این مرتبط با چگالی مولکول های خویش میباشد. از نگاه رنگ نیز معمولا اشکال طبیعی رنگ روشن تری و رگه های بدیهی تری برخوردارند و برای مثال لکه های قرمز رنگ روی نوار های ان بدیهی خیس هستند. انتهای مدل تصنعی دارنده الگوی گلبرگی میباشد.

سنگهای عقیق رنگ گردیده و بهسازی گردیده سرخ خراسان
همینطور نوعی که به عنوان مثال یکپارچه قرمز‌رنگ پر‌نور مثل یک گوی شیشه ای یا این که اینکه خیلی مات باشد مشکوک هست چون عقیق های طبیعی دارنده شفافیت یکسانی نیستند و بی نظمی هایی از نگاه شفافیت و رنگ یا این که رگه های خویش دارا‌هستند. برای شناخت با اشکال عقیق های رنگ گردیده و شیوه ساخت آنان می‌توانید به نصیب بهسازی سنگهای قیمتی مراجعه‌نمایید.

سنگ عقیق یمنی بهتر میباشد یا این که عقیق خراسان؟!
سنگ های عقیق یافت گردیده از معادن میهن یمن هیچ تفاوتی از نظر کیفیت و کمیابی نسبت به عقیق های بقیه بخشها عالم ندارند! ولی به جهت برخی احادیث فقاهتی نقل شده استعمال این سنگ برای مسلمان‌ها دارنده بها معنوی بالاتری نسبت به عقیق های دیگر داراست. شاید بهتر باشد ما از کالای اهل ایران حمایت و مارک خویش را به دنیا معرفی کنیم تا یک سنگ عقیق ظاهرا یمنی که صرفا لوازم مغازه دار کاران جهت فروش اضافه شده‌است.

بخش اعظمی از عقیق های یمنی بعداز استخراج آن‌ها‌را بوسیله حرارت دهی بهسازی می‌کنند. در ویدیو تحت که در رابطه استخراج عقیق یمنی از کوه های استان ذمار است این مقاله گواه همین آیتم میباشد. بخش اعظمی از انگشترها و نگین های عقیق یمنی در بازار کشور‌ایران نیز یا این که به عبارتی عقیق خراسان اند یا این که عقیق یمنی حرارت چشم گردیده. به این ترتیب شایسته ترین عقیق از بخشها متعدد کشور ایران مانند: عقیق های خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و.. میباشند که می‌توانید بصورت طبیعی راف آنان را خریده و به تراشکار بدهید.


اصطلاح عامیانه “عقیق” به سنگهای دیگر تیم کالسدونی!
به صورت عامیانه سنگ هایی به عنوان مثال سنگ اونیکس یا این که ساردونیکس به ترتیب تحت عنوان “عقیق سیاه” و “عقیق باباغوری” شناخته میگردند. هرچند از دید علمی سنگ عقیق و اونیکس هر دو از تیم کالسدونی(یمانی) هستند اما این واژه و کلمه نسبتاً برای کلیه سنگهای این مجموعه بکار می رود. از نگاه صورت خطوط سنگ عقیق منحنی و روی سنگ اونیکس بصورت موازی می‌باشد. همینطور رنگ اونیکس سیاه و سپید هست و خاصیت این دو سنگ نیز متعدد میباشد.

گونه های سنگ عقیق
شعر درمورده عقیقهزاران سال میباشد که عقیق تحت عنوان گوهر سنگ گزینه استعمال بوده میباشد. شعرای پارسی بارها در شعرهایشان اسم این سنگ را بکار برده اند. هرچند در زمانهایی از رونق به‌زمین‌خورد اما امروزه به زمان شکوه خویش گشوده می شود. همه گیرترین برش آن کبوچان و بید میباشد که برای زینت انگشتر، گوشواره، آویز و دیگر زیورآلات گزینه به کارگیری قرار میگیرند.

عقیق چشمی
اسلایس عقیق چشمی با رینگ های سیلیسی همپا اکسید آهن. مکان کوه های اطلس مراکش
گونه های سنگ عقیق معمولا به فرم لایه های مدور یا این که مسطح چشم میشوند اما حضور ناخالصی های با انواع متفاوت که گاهی اوقات تصویر گیاهان، بیشه با چشم انداز ای را ساخت می‌نمایند، منجر ارزشمندتر شدن آن ها می‌شوند.