سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تشخیص عقیق اصل


تشخیص عقیق اصل
انگشتر عقیق طبیعی از شفافیت کمتری نسبت به عقیق تصنعی برخوردارمی باشد، به‌این فیس که در‌صورتی‌که عقیق طبیعی را در نور و روشنایی ملاحظه کنید نقاط تیره ، هرج و بی نظمی را درون خویش اکران می‌دهد در حالا که عقیق تصنعی و مصنوعی از شفافیت بالایی برخوردار هست و مانند یک گوی بلوری میباشد.

مقاومت سنگ
عقیق اصل از مقاومت بالایی شامل است و به راحتی با ضربه زخم نمی بیند برای تست میتوانید یک سنگ یشم را بر روی عقیق بکشید عقیق اصلی خط نمی افتد و مخدوش نمی‌شود در حالی که عقیق ساختگی و جعلی به راحتی خش بر می‌دارد.

تشخیص عقیق اصل
رنگ عقیق
عقیق اصل دارنده رنگ واضح و روشنی میباشد، ولی این قضیه در عقیق جعلی صحت نمی نماید. عقیق اصل در عین شفافیت و پر‌نور بودن رنگ آن شاهد رگه ها و نقاط قرمز‌رنگ هستیم ولی عقیق تصنعی تشکیل شده از سنگ در پایان دارنده الگویی گلبرگ صورت می‌باشد.

وزن عقیق
وزن سنگ عقیق را بی تردید در حیث داشته باشید عقیق اصل وزن سنگین تری نسبت به عقیق های ساختگی داراست.

دمای سنگ
سنگ عقیق طبیعی از دمای خاصی برخوردار‌است بدین فیس که در سوز و سرما دمای آن بالا میباشد و در هوای گرم دمای آن تحت است و در‌صورتی‌که آن را لمس نمائید حس میکنید خنک خیس از دمای دور و اطراف میباشد در حالی که عقیق تصنعی در دمای بالا گرم بوده و در دمای تحت سرد و دمای آن با گوشه و کنار اطرافش به یک رخ میباشد.

تشخیص عقیق اصل
قابل ذکر میباشد که بگوییم عقیق گونه های متفاوت و متفاوتی دارااست که هرکدام دارنده رنگ و شمایل منحصربه‌فرد به خودشان می باشند و توضیحات بالا صرفا درباره با عقیق سرخ صحت می‌نماید که در جمهوری اسلامی ایران از محبوبیت بالایی شامل است.

هر تعدادی تشخیص عقیق اصل نیاز به مهارت و تجربه کافی دارااست البته امید‌داریم این نکات برای خرید عقیق به شما دوستان خوب یاری دهد.

معرفی بعضی دیگر از گونه های سنگ های عقیق جان دار در طبیعت
تشخیص عقیق اصل
تشخیص عقیق اصل
عقیق ژئود
این مدل از عقیق دارنده یک حفره در راءس تخم مرغی صورت خویش هست که داخل این حفره متشکل از کریستال های نامنظم کوارتز می‌باشد.

عقیق آگوانیوا
عقیقی میباشد که از ناحیه ای به همین اسم استخراج می‌شود. این سنگ با نوار های رنگی نامنظم اکثر اوقات به رنگ صورتی و بنفش یافت می‌گردد.

تشخیص عقیق اصل
تشخیص عقیق اصل
عقیق اونیکس یا این که سیاه
این مدل عقیق رنگی سیاه و یکپارچه دارااست و گاها در آن رگه های خاکستری و سپید نیز دیده میشود.