سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معدن عقیق


عقیق
معدن اصلی  انگشتر عقیق  آن در صنعای یمن میباشد و ولی در بصره و مغرب و هندوستان نیز وجود دارد ولی مدل یمنی آن از همگی بهتر و آیتم تاکید میباشد.



این عقیق در رنگهای گوناگون یافت میگردد. در احادیث متفاوت خواصی برای عقیق نقل شده منجمله نرسیدن اندوه و عذاب به حمل کننده آن، غربت از حریق کیفر،حرز و پاسبان در هجرت ها، نگهداشتن از مردن بد و منجر میمنت و مبارکی بودن تا حدی که ماجرا میباشد دستی که در آن عقیق باشد در صورتی به دعا بردارند رد نشود.



اصیل بودن عقیق و به کار گیری آن در جاهایی که بی تردید انرژی منفی در آنجا وجود دارد مانند محل های سکونت و فعالیت جمعی که اشخاص متفاوت با نیروهای مثبت و منفی در آنجا وجود دارا هستند مثل آپارتمانها،کارگاه ها و... سفارش میگردد.



نگین عقیق
الف) ایمنی دهنده در سفرها بوده و آدمی را از بدی ها مراقبت می نماید.

ب) با نه و خوبی روبه رو می‌نماید.

ج) ناراحتی و غصه را رفع می نماید.

ه) فقر را از دربین میبرد و سبب گشایش رزق می‌شود.

و) امور را به خیر و خوبی و خیر و خوبی تمام مینماید.

ز) موجب اجابت دعا و برآورده شدن هر حاجتی میشود.

ح) موجب برکت و سبب ایمنی از بلا می‌گردد.

ط) ایمنی از پاد شاه ظالم.

ی) یار داشتن آن به هنگام نماز متساوی هزار رکعت میباشد.

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) فرمودند: (یا این که علی) همانا عقیق او‌لین کوهی میباشد که به ربوبیت خدای متعال و نبوت اینجانب و وصی بودن تو و امامت فرزندانت و اختصاص داشتن فردوس به رهروان تو و اختصاص حریق به معاندان تو شهیدشدن داده میباشد.



فیروزه
فیروزه نوعی سنگ میباشد که در عربی به اسم ظفر دارای اسم و رسم میباشد. معدن آن در خراسان میباشد در بازار فعلی فیروزه در دو گونه نیشابوری و دامغانی موجود هست که دسته نیشابوری آن بهتر میباشد. از خاصیت فیروزه آن میباشد که دیدن آن برای نوروروشنایی دیده موءثر میباشد.



حضرت امام راست گو(ع) می‌فرماید بینوا نمی‌شود دستی که انگشتر فیروزه در آن باشد و نیز فرستاده معبود میفرماید معبود دستی که در آن انگشتر فیروزه باشد را محروم بر نمی گرداند.

الف) سبب ساز بی نیازی و هجران فقر میگردد.

ب) جهت ساخت فرزند مؤثر میباشد.

ج) در استجابت دعا مؤثر میباشد.

د) دلیل فتح و برد میباشد.

هـ) به دور گرداننده دردها از دیدگان میباشد.

و) موجب گشایش سینه می‌گردد.

ز) قوت دل را زیاد می‌کند.

ح) منجر برآورده شدن حاجات می گردد.

یکی‌از خادمان امام هادی (علیه السلام) از آن حضرت جهت زیارت علی بن موسی الرضا اذن مسافرت به کشور طوس گرفت. حضرت به وی فرمودند: انگشتری با نگین عقیق رنگ زرد به یار داشته باش که بر روی آن حک گردیده باشد «ماشاءالله لاقوه الا بالله استغفرالله» و بر آن سوی نگین «محمد و علی» حک کن.



خادم می‌گوید: از نزد امام خارج شدم و انگشتری را طبق فرمان امام تهیه و تنظیم کردم و مجدداً برای خداحافظی به حضور امام رفتم. فرمودند: انگشتری دیگر با نگین فیروزه بایستی همراهت نمایی که دربین طوس و نیشابور شیری با تو روبه رو میشود و قافله را از شیوه رفتن گشوده می‌دارد، به سوی آن شیر رفته و انگشتر را نشانش می‌دهی، به وی بگو مولای اینجانب میگوید از شیوه کنار برو. آن‌گاه بیش تر کرد، می بایست نقش روی انگشتر الملک لله و سمت دیگر آن «الملک لله الواحد القهار» باشد که انگشتر حضرت علی (علیه السلام) این نقش را داشته میباشد. که آن سپری در قبال درندگان و ادله موفقیت در جنگهاست.