سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع سنگ ها را بشناسیم

انگشتر عقیق

 

وقتی که طراحان طلا جواهرات و جواهر یک قطعه قشنگ و شیک ساخت مینمایند در مرحله سپس بایستی بدین تامل باشند که از چه سنگی برای زیباتر کردن آن استعمال نمایند. سنگ های مختلفی وجود دارا‌هستند که هریک خصوصیت های مختص خویش را دارا هستند در‌این نوشته‌ی‌علمی می‌خواهیم شمارا با گونه های سنگ ها و مختصات آن‌ها آشنا کنیم.

 

 

 

 

 

خرید دستبند طلا و جواهرات مطلوب کادو یلدا    

 

سنگ آماتیس (Amethyst):

 

آماتیس یک سنگ کوارتز بنفش رنگ میباشد که اسم آن از کلمه و واژه یونانی آماتیستوس (Amethystos) به معنای ” مست نشده” گرفته شده‌است. سنگ آماتیس یک نوش دارو قادر در قبال مستی میباشد و علت اسم گذاری آن به یک افسانه در طول یونان باستان بر می شود که به‌این شرح میباشد:

 

در حین یونان باستان یک خدای مستی به اسم دیونیسوس (Diyonisos) دختری به اسم آماتیستوس را دنبال می‌نماید. این دختر به الهه آرتمیس (Artemys) دعا می‌نماید که پاکدامن باقی بماند. الهه آرتمیس دعای او‌را برآورده میکند و او‌را به یک سنگ سپید تبدیل می‌نماید. آن گاه خدای مستی با ریختن اشک پشیمانی از شراب بر روی آن رنگ بنفش آن را بر می گرداند.

 

رنگ بنفش سنگ آماتیس در اثر رسوبات آهن و آلومینیوم و اشعه طبیعی تولید میگردد. این سنگ در اکثری از نقاط دنیا مانند برزیل، بولیوی، مکزیک، افریقا، کانادا، روسیه، آمریکا امریکا و اروپا یافت میگردد.

 

سنگ آماتیس اشاره به آخری چاکرای تن ( چاکرای تاج) داراست. خاصیت شفا دهنده ی این سنگ بسیار زیاد میباشد و طولانی تر از آن تحت عنوان یک حافظ به کار گیری مینمایند. این سنگ ضد اضطراب و استرس میباشد و ذهن ها منفی را از ذهن بشر بدور می‌نماید.