سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش تشخیص سنگ عقیق اصل از تقلبی چگونه است؟

انگشتر عقیق عقیق، سنگی سیلیسی و نوعی از در کوهی است که بیش تر از سنگ یمانی درست شده‌ می باشد. ترکیب شیمیایی آن 100% SiO2 یا سیلیس بوده که البته گاهی عناصری نظیر Al، Fe، Mg، Ca، Ni، Cr در کنار آن قرار می‌گیرد. عادی ترین نحوه برای تشخیص سنگ عقیق ، مطالعه مقاله ی زیر می باشد.

 

روش تشخیص سنگ عقیق اصل از تقلبی چگونه است؟

ساده ترین طرز برای تشخیص این موضوع مراجعه به متخصصین آن حوزه می باشد و تشخیص سنگ عقیق اصل از تقبلی نیز از این قاعده مستثنا نیست، البته همیشه که متخصص سنگ ‌شناسی در دسترس ما نیست یا در صورتی‌که باشند که برای خرید انگشتر و سایر زیورآلات با ما به خرید نمی آیند! به دنبال این نوشته‌علمی روشهایی که می‌گردد عقیق اصل را از تقبلی تشخیص داد، نوشته‌ایم امید واریم که برایتان موثر واقع شود

 

 

 

در شرایطی‌که دو عقیق داشته باشید، یکی اصل و یکی مصنوعی، عقیقی که سنگین‌‌تر می باشد، اصل و سنگ سبک ‌تر، تصنعی و مصنوعی است. در صورتی انگشتری یا گردنبندی خریده‌اید که نگین آن با یک ضربه کوچک خش برداشته، متأسفانه احتمال تقلبی‌بودن آن زیاد است. در حالتی که موقع خرید، فروشنده بیشتراز حد با ظرافت و حساسیت نسبت به سنگی که به شما نشان می‌‌دهد برخورد کرد، همین مساله هشدار نه برای توجه بیش تر شما خواهد بود.

میزان شفافیت عقیق

به معیار شفافیت سنگ اعتنا کنید. واحد سنجش شفافیت عقیق طبیعی به نه عقیق تصنعی و مصنوعی نیست. عقیق طبیعی از اندکی هیاهو و بی نظمی در شفافیت شامل است و برخیً می‌قدرت درون آن خطوط و ابرهایی رویت کرد، در حالی که عقیق تصنعی و مصنوعی از شفافیت خیلی خوبی برخوردار بوده که مثل شفافیت گوی شیشه‌ای میباشد.