سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عقیق از 20 هزار سال گذشته از ولادت مسیح برای آدم شناخته گردیده ب

انگشتر عقیق 

عقیق از 20 هزار سال گذشته از ولادت مسیح برای آدم شناخته گردیده بوده میباشد. مصریان باستان در 3000 سال پیشین از به دنیا آمدن از آن استعمال می کردند. اسم عقیق به روایتی از اسم رودخانه Achates در جزیره ی سیسیل ایتالیا مشتق گردیده که احتمالا از قلوه سنگ های بستر این رودخانه در قدیم عقیق به دست می آمده میباشد. ولی واژه و کلمه ی سامی عقیق ابعاد وارد گویش های لاتین شده‌است و ریشه در زبانشناسی تمدنهای در میان النهرین داراست

 

در فضیلت عقیق آمده میباشد که یکی چهار انگشتر امیرالمومنین عقیق بوده میباشد. عقیق برای رفع حاجات پیشنهاد شده‌است. عقیق برای حرز و دفع معاندان و آسیب ها بوده میباشد. عقیق فقر و تنگدستی را برطرف می‌نماید و در اختیار کردن عقیق نفاق را زایل میکند. هرکه قرعه به انگشتر عقیق بزند سود ی وی تمام خیس خارج می‌آید. هرکه انگشتر عقیق داشته باشد عاقبتش مقرون به نه و خیر و خوبی باشد. انگشتر عقیق مورث ایمنی در مسافرت می‌باشد و آدمی را از هر ضلالت و بدی و گمراهی نگاه می‌دارد. منقول میباشد مادامی که انگشتر عقیق در اختیار باشد اندوهی به فرد نمی‌رسد وگفته گردیده در پردیس کوهی میباشد از عقیق! همینطور نقل میباشد دعا و عبادت کسی انگشتر عقیق در اختیار داشته باشد چهل سکو برتری دارااست. سفارش شده‌است انگشتر عقیق به دست راست باشد.

 

 

 

باورها و معالجه ها

عقیق طبع سرد دارااست و تب را فرو می نشاند، تپش قلب را آهسته و متعادل نموده و شم تندستی و قدمت طولانی را به یار و همدم دارااست. از عقیق برای حفاظت در قبال نیروها و ذهن ها پلید به خصوص در باب خردسالان به کارگیری می گردد، همینطور موجب ارتقای انرژی و نیرو، ارتقا شجاعت و شهامت، ارتقاء ارتفاع قدمت می‌شود. به یاور داشتن عقیق در مواقع خطر، استرس و تنش ها موثر میباشد و سبب تمرکز، ارتقا داخل گرایی و وسعت روئت کرد میگردد.

 

اونیکس موجب تسکین سریع آسیب ها و راحتی وضع حمل میگردد

 

مصریان باستان معتقد بودند که عقیق کارنلین موجب زنده شدن مجدد مومیایی ها میشود. عقیق کارنلین را طلسم ضد خشم میشناسند.

 

مسلمان‌ها قدیم پیش از دفن مردگان عقیق را در دهن آن‌ها قرار می دادند با این فرض که به خیال آن به فردوس خواهند رفت.

 

عقیق سپید نماد ی صفا و محبت و غایت قدردانی و تشکر از خیر و خوبی میباشد

 

عقیق سارد مقاومت در قبال نگرانی، افسردگی و احساسات ناراحتی انگیز را ارتقاء میدهد و فرد حمل کننده این سنگ تبدیل به شخصی سازگار و خوش‌اخلاق میگردد.

 

عقیق سبز سبب ساز باز شدن عقده ها گردیده و قدرت سازش را ارتقاء و از نگرانی ها می کاهد.همینطور این عقیق شخص را در قبال کارداران منفی، کابوس و اوهام محفوظ نگه میدارد. درواقع عقیق سبز از شایسته ترین سنگ های حافظ می‌باشد. طبق اعتقادوباور مردم رومانی دارای عقیق سبز قادر است گویش مارمولک ها را بفهمد!

 

عقیق کریزوپر سبب ساز می‌گردد دارای ی آن از انظار نامرئی بماند.

 

عقیق زرد رنگ فرد را از شر دزدان و راهزنان ایمن نگه داشته و برای تندستی توصیه شده‌است.

 

 

 

خاصیت محرمانه عقیق

تخیل برانگیز، از در میان پیروز ی خوف و میل به قتل نفس و سختی ها درونی، بازکردن انقباضات گلو و بیان اذهان و احساسات، ساخت خلاقیت، دورکننده ی امواج منفی و معاندان و جانوران موذی و سمی، ارتفاع قدمت، تولید پایداری و ثبات، برکت، تعدیل کار های جنسی اضافی، خوش شانسی

 

التیام درد های پشت، کمر، پاها، استخوان ها و عضله‌ها

 

تقویت ریه ها، معده، کبد، مغز، دستگاه گوارش، وضع حمل، دیده ها، دستگاه ساخت مثل، پرورش جنین، شنوایی، شجاعت و ادب

 

معالجه سوزش و خون ریزی معده، ناهنجاری های مغزی، غدد، بی اشتهایی و یاری به هضم طعام، بیخوابی، رماتیسم، اسهال، آبله، گرفتگی ماهیچه ها، تومورها، پستان ها، خون ریزی لثه، پروستات، صرع، بیماری های کبد و طحال و روده، تورم رحم، یبوست، آنورکسی، مسمومیت، جنون، تصلب شرائین، قاعدگی بیش تر از حد، آسیب ها و خوف

 

 

 

اقسام عقیق

 

 

عقیق کارنلین: کارنلین یا این که عقیق قرمز رنگ، عقیق سرخ. خالق های عمده این عقیق هندوستان، برزیل و اروگوئه هستند. اکثر کارنلیان های مو جود در بازار عقیق خاکستری رنگ گردیده ی برزیلی و اوروگوئه میباشند. شایسته ترین کارنلین از هند بدست میاید. از خاصیت محرمانه عقیق کارنلیان میتوان به مظهر گرمی ، حیات بخش، تقویت کننده ی انرژی مثبت، دارنده مختصات الکترومغناطیسی، تصحیح شخصیتی، ساخت پایداری و خلاقیت و شعف و تن درستی و درایت و تمرکز، رفع توهمات و هذیان و یاس و شکاکیت اشاره کرد. این عقیق در التیام اشکال دردها، اضطراب، میگرن و سردردها، اعصاب و روان، خارش، درد ورید ها کاربرد داراست.از عقیق کارنلیان می اقتدار در معالجه مسمومیت های خونی، رماتیسم، جراحات، آبله مرغان، التهابات، سنگ مثانه و تمامی ها، بیماری های مجاری ادراری، تومورهای تخمدان و گونه های تب بهره برد.

 

 

 

عقیق سارد: این عقیق دشوار خیس و تیره خیس از کارنلین میباشد. اسم این عقیق از ریشه اسمی شهر تاریخی سارد، فرهنگ و تمدن باستانی لیدی بنا شده در آسیای صغیر گرفته شده‌است

 

 

 

اونیکس (onyx): عقیق سیاه، عقیق دیده، عقیق با لایه های گرد،  برخی با رگه های سپید

 

 

 

عقیق ساردونیکس: اونیکس با لایه های سپید و قرمز‌رنگ مایل به قهوه ای تیره سارد

 

 

 

عقیق کارنلین اونیکس: با لایه های سپید و قرمز‌رنگ قهوه ای یا این که نارنجی رنگ کارنلین

 

 

 

عقیق شجر (dendritic agate): از لحاظ علمی عقیق محسوب نمی‌شود بلکه نوعی کلسدونی بی رنگ یا این که سپید خاکستری با انواع درخت مانند میباشد. نامش از ریشه یونانی در معنای مشابه درخت دریافت شده‌است. ماهیت نقوش روی عقیق ناخالصی هایی از مال اکسید آهن یا این که منگنز است که به رنگ قهوه ای تیره یا این که سیاه چشم می گردند. عقیق شجر از معادن برزیل، ایالات متحده و هند استخراج میشوند. در قدیم زیرا این سنگ از روش بندر عربی \"موشا\" به اروپا حمل میشد به همین ادله آن را سنگ موشا نیز می نامند.

 

 

 

عقیق خزه ای (moss agate): نوعی کلسدونی با ناخالصی های سبز، سیاه یا این که قهوه ای که شکلی مشابه خزه دارا‌هستند است. ایالات متحده، چین و هند استخراج کننده ی این مدل عقیق میباشند که در‌این دربین هند شایسته ترین کیفیت این عقیق را دارا هست. عقیق خزه ای سنگ پشتیبان کشاورزان، باغبانان و روستائیان می‌باشد. این سنگ در التیام دردهای سینوس های پیشنانی قابل استعمال میباشد، همینطور جهت روزگار بارداری و رویش جنین موثر میباشد. عقیق خزه ای تهیه و تنظیم کننده ی چاکرای چهارم ، فشار خون، لوزالمعده و نبض می‌باشد.

 

 

 

عقیق چشم انداز (picture agate,landscape agate, scenic agate, landscape agate)

 

 

 

عقیق سبز: کریزوپراز، کلسدونی سبز، یشم استرالیایی. اسم این عقیق در لهجه یونانی در معنای \"تره خارجی\" هست. رنگ سبز سیبی این عقیق ناشی از اکسید نیکل میباشد. ساخت کنندگان عمده این عقیق لهستان، تحلیل، ماداگاسکار، استرالیا، اطریش، کالیفرنیا، روسیه و برزیل میباشند.

 

 

 

عقیق کبود: کلسدونی مایل به آبی‌رنگ

 

 

 

عقیق زرد رنگ: سارد زرد رنگ، عقیق بقراوی، جزع حبشی اسامی دیگر این گونه عقیق میباشند

 

 

 

عقیق دودی

 

 

 

عقیق شیری: عقیق سپید. این عقیق سبب ساز ادراک عصر می‌گردد و در التیام کوفتگی عضله‌ها موءثر میباشد.

 

 

 

عقیق آتشی: عقیق آتشین، عقیق آذرخشی، عقیق آذرین، عقیق اخگری، کلسدونی یا این که عقیق میباشد با درونگیر های گوتیت و لیمونیت به نحوی که‌این درونگیرها بعداز تراش رنگ و درخشندگی آتشگون از خویش نشان می‌دهند. شایسته ترین دسته این عقیق در آریزونا یافت می گردد.

 

 

 

عقیق هیدروفان: عقیق آبدار، عقیق آبگون. درحقیقت نوعی اوپال میباشد که به کندی آب خویش را از دست داده میباشد. این مدل عقیق درون آب، آب را به خویش جذب می‌کند و رنگ و جلایش بهتر می‌گردد.

 

 

 

عقیق آوندی

 

 

 

عقیق ابری

 

 

 

عقیق اوروگوا

 

 

 

عقیق باختری: عقیق مغربی که درواقع عقیق نصفه واضح نامرغوب به حساب آورده می شود.

 

 

 

عقیق بادامی: عقیق ملافیر، عقیق لوزیگون، عقیق تولید گردیده داخل درزها و دریچه های سنگ ها میباشد.

 

 

 

عقیق پرمانند: کلسدونی زرد رنگ، صورتی، نخودی، خاکستری، سپید شیری، نصفه روشن تا کدر با درونگیر هایی مالامال مانند قهوه ای ، سیاه و نارنجی رنگ میباشد که اکثرا در تگزاس ایالات متحده و اوروگوئه به چشم میخورد.

 

 

 

عقیق چوبی: درواقع چوبهای ماقبل مورخ فسیل گردیده با عقیق می‌باشند که ملکولهای عقیق در جای‌جای سلولهای چوب نفوذ کرده و جایگزین آن ها شده‌است.